Πώς να βοηθήσω το παιδί μου να μειώσει το άγχος του.

Κατηγορία ΠΑΙΔΟΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Παλαιότερα υπήρχε η πεποίθηση πως τα παιδιά δεν έχουν άγχος και πως ακόμα και όταν ανησυχούν ιδιαιτέρως για κάποιο θέμα, έχουν τη δύναμη να το ξεπερνάνε, να ξεχνιούνται και γενικώς πως διαθέτουν υψηλού βαθμού ψυχική ανθεκτικότητα ώστε τα θέματα που τα απασχολούν να μην επιφέρουν σοβαρές επιπτώσεις στον ψυχισμό τους. Παρ’ όλα αυτά φαίνεται πως τα παιδιά και άγχος έχουν, και μπορεί αυτό να είναι σε βαθμό που τα βασανίζει, και επιπτώσεις μπορεί να έχει μελλοντικά στην ψυχική του υγεία.

Οι μορφές παιδικού άγχους ποικίλουν από το άγχος του αποχωρισμού, γενικευμένο άγχος, φοβικό άγχος, άγχος υγείας και πολλά άλλα. Καλό είναι όταν εντοπίσουμε ότι κάτι δεν πάει καλά, να απευθυνθούμε σε ειδικό, ώστε το παιδάκι μας να μπορέσει να διαχειριστεί και να ξεπεράσει τις όποιες δυσκολίες αντιμετωπίζει. Δυστυχώς, μελέτες δείχνουν πως ένα αγχωμένο παιδί κατά πάσα πιθανότητα θα εξελιχθεί σε έναν καταθλιπτικό ενήλικα.

Τι μπορούμε όμως να κάνουμε εμείς σαν γονείς πριν ζητήσουμε την βοήθεια κάποιου ειδικού;

  • Βοηθάμε το παιδί μας να εκφράσει το άγχος του και να εξηγήσει το τι νιώθει.
  • Προσπαθούμε να εντοπίσουμε την ρίζα του προβλήματος, το στρεσογόνο δηλαδή γεγονός.
  • Προσπαθούμε μαζί να βρούμε πιθανές λύσεις στο πρόβλημα.
  • Ακούμε με προσοχή τα όσα έχει να μας πει το παιδί και του δείχνουμε την στήριξη μας.
  • Προσπαθούμε να το παρηγορήσουμε και να το κάνουμε να χαλαρώσει.
  • Φροντίζουμε να μην ασκούμε έξτρα πίεση στο παιδί με μαθήματα, υποχρεώσεις, υψηλούς στόχους κτλ.
  • Φροντίζουμε το παιδί μας να τρέφεται, να κοιμάται σωστά και να έχει χρόνο για παιχνίδι και εκτόνωση.
  • Κάνουμε υπομονή! Πιθανώς το παιδάκι μας να περνάει μια φάση έντονης ανησυχίας η οποία μετά από λίγο διάστημα θα υποχωρήσει. Εάν δούμε ότι τα συμπτώματα και η ανησυχία του δεν υποχωρεί τότε απευθυνόμαστε σε κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας.

Κατσαούνη Μαρία-Ψυχολόγος Υγείας (MSc)

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 12 Φεβρουαρίου 2019 07:24