Τρόποι διατήρησης της Ψυχικής μας ευεξίας

Για να μπορούμε να διατηρούμε σε χαμηλά επίπεδα το στρες και σε υψηλά λειτουργικά επίπεδα την διάθεση μας, χρειάζεται να έχουμε μια επαρκώς ψυχική ευεξία στην καθημερινότητα μας. Αυτό δεν είναι τόσο υποκειμενικό όσο ακούγεται ή λαμβάνεται από τον καθένα μας, καθώς υπάρχουν αντικειμενικά ενέργειες ή αποφυγές ενεργειών , οι οποίες βοηθούν πάρα πολύ στην διατήρηση των λειτουργικών μας επιπέδων.

  1. Διατροφή και κακές συνήθειες. Η ποιότητα της τροφής που λαμβάνουμε καθημερινά καθορίζει πόσο υγιές αισθανόμαστε το σώμα μας κι αυτό έχει άμεση επίπτωση στην ψυχική μας υγεία. Το να κρατάμε χαμηλά τις ποσότητες κατανάλωσης ζάχαρης, κατεργασμένων τροφών καθώς και την κατανάλωση αλκοόλ δρά θετικά καθώς οι αλλαγές στο σάκχαρο του αίματος μας κάνει πιο νευρικούς και σε μεγάλη διάρκεια και κακόκεφους, κακοδιάθετους.
  2. Δημιουργήστε στόχους. Οι άνθρωποι που δημιουργούν στόχους έχουν μια μόνιμη αίσθηση ότι διατηρούν τον έλεγχο της ζωής τους, κι αυτό βελτιώνει την ψυχική τους ευεξία. Μακροπρόθεσμα μέσα από αυτό , μαθαίνουν να δίνουν μεγαλύτερη σημασία σε αυτά που μπορούν να επιτύχουν και να αγνοούν όσα δεν μπορούν να επέμβουν.
  3. Μοιραστείτε. Εάν χρειάζεστε βοήθεια, μην διστάζετε να την ζητήσετε. Εάν μπορείτε να αναλάβατε, σε οποιαδήποτε διαδικασία, το μερίδιο της ευθύνης που σας αναλογεί πραγματικά και μόνο, έχετε κάνει ήδη ένα βήμα στην κατάκτηση της ψυχικής σας ισορροπίας.
  4. Εξασκηθείτε στην ευγνωμοσύνη, αποβάλλετε την αρνητικότητα. Το να εκπαιδεύστε τον εαυτό σας να βρίσκει καθημερινά πράγματα για τα οποία να νιώθει ευγνώμων είναι ουσιαστικά η εκπαίδευση του στο να εστιάζει στα θετικά. Παράλληλα μια αποβολή αρνητισμού, είτε αυτή προέρχεται από ανθρώπους είτε από καταστάσεις, πετυχαίνει το μέγιστο της αποτελεσματικότητας στην ευεξία σας.
  5. Κοινωνικοποιηθείτε. Η απομόνωση έχει αποδειχθεί κύρια αιτία αλλά και σύμπτωμα έλλειψης ψυχικής υγείας. Βρείτε ομάδες με κοινά ενδιαφέροντα κι ελάτε σε επαφή με άλλους ανθρώπους. Νιώστε χρήσιμοι, παραγωγικοί και σε επαφή. Είναι καθημερινά απαραίτητο.

Νιώστε πότε χρειάζεστε βοήθεια από έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας και μην διστάζετε να το κάνετε πράξη. Το να μην τα καταφέρνετε μόνοι σας δεν σημαίνει ότι είστε αποτυχημένοι, αλλά ότι είστε αδύναμοι στην συγκεκριμένοι χρονική στιγμή να πετύχετε κάποια πράγματα μόνοι σας. Με την σωστή ενδυνάμωση από έναν ειδικό , θα πετύχετε πολλά περισσότερα κι από αυτά που φαντάζεστε.

Μερσινιάς Θωμάς, Κλινικός Ψυχολόγος , TEDx Speaker

©www.mersinias.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 01 Μαρτίου 2020 07:45