Η Αυπνία και οι επιπτώσεις της

 

Η Αυπνία , καθώς και ο ύπνος σε μη κανονικούς ρυθμούς (ως κανονικοί ορίζονται οι ώρες του 24ωρου που οργανικά πέφτουν οι κιρκαδικοί ρυθμοί μας), πέρα απο νεύρα,υπερένταση και κακή διάθεση , έχει πολύ σημαντικότερες επιπτώσεις στην υγεία μας. Οι κυριότερες είναι:
- Μείωση Νοητικών ικανοτήτων. Μείωση της αντιληπτικής μας ικανότητας και μείωση της ικανότητας στο κέντρο αποφάσεων μας. Αν συνδυαστεί με την οργανική υπνηλία που λογικά θα έχουμε στις υπόλοιπες ώρες της μέρας αντιλαμβανόμαστε το πόσο πρόβλημα αποτελεί αυτό, ακόμα και σε απλές εργασίες μας όπως η οδήγηση.
-Επιδρά στην οργανική μας υγεία. Πέρα απο την αύξηση κινδύνου στην παρουσίαση σοβαρών ασθενειών όπως καρδιοπάθειες , εγκεφαλικά κ.α, παρουσιάζει και πιο απτές επιβαρύνσεις όπως γήρανση του δέρματος και ωχρά όψη επιδερμίδας (πράγμα που παρουσιάζεται ιδιαίτερα σε άτομα με βραδυνή εργασία). Επιπλέον αυξάνει την διάθεση για φαγητό (λόγω ενεργοποίησης της γκρελίνης ,της ορμόνης που είναι υπεύθυνη για την όρεξη), με αποτέλεσμα την άυξηση σωματικού βάρους
-Επιδρά στην Ψυχική μας Υγεία. Δυσθυμία, έλλειψη ενδιαφέροντος, κατάθλιψη, και απώλεια όρεξης για δραστηριότητες είναι άμεσα συνδεδεμένες με την αυπνία.Για αυτό και ψυχοθεραπευτικά σε ασθένειες όπως η κατάθλιψη είναι σημαντικό να ομαλοποιούμε εξ αρχής τον ύπνο του ασθενή
-Καταρρακώνει την σεξουαλική επίδοση. Οι έρευνες έχουν δείξει οτι η αυπνία πέρα απο την έλλειψη σεξουαλικής διάθεσης που παρουσιάζει, πρόσθετα επιβαρύνει και την σεξουαλική επίδοση.
Για όλα αυτά καλό είναι να έχουμε ικανοποιητικούς ρυθμούς και "συνήθειες" ύπνου. Αν δούμε ότι δεν μπορούμε να ορίσουμε μόνοι μας ένα πρόγραμμα τέτοιο, καλό είναι να επισκεφθούμε ψυχολόγο ώστε να εντοπιστούν οι παράγοντες αυτοί που το κάνουν "απαγορευτικό" να το πετύχουμε.


©www.mersinias.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 11 Φεβρουαρίου 2019 17:57