Δεν νοιώθω καλά ενώ…είμαι καλά

 

Πολλές φορές νοιώθουμε να μην είμαστε καλά ενώ ξέρουμε ότι δεν έχουμε κάτι συγκεκριμένο. Λειτουργούμε κανονικά στην εργασία μας , με τους φίλους μας και τους δικούς μας ανθρώπους , κι όμως «κάτι» μας λείπει, κάτι μας ενοχλεί , κάτι απροσδιόριστο μας ενοχλεί.

Όλοι γνωρίζουμε λίγο ή πολύ την έννοια της κατάθλιψης. Και τα παραπάνω μας δείχνουν ότι δεν έχουμε κατάθλιψη. Ή μήπως έχουμε τελικά?

Αυτό που πολλοί από εμάς δεν γνωρίζουμε είναι ότι η κατάθλιψη έχει πολλές μορφές, πολλές από τις οποίες δεν είναι άμεσα από εμάς τους ίδιους αναγνωρίσιμες , γιατί απλά δεν επηρεάζουν την καθημερινή δραστηριότητά μας. Επηρεάζουν όμως την ψυχολογία μας, κι αυτό είναι κάτι που το νοιώθουμε, και το νοιώθουμε έντονα. Ποιες είναι λοιπόν αυτές οι μορφές κατάθλιψης?

Μια τέτοια μορφή κατάθλιψης είναι η δυσθυμία. Ενώ δεν μας ενοχλεί κάτι συγκεκριμένο, εντούτοις νοιώθουμε .......

συχνότατα εκνευρισμό σχεδόν μόνιμο, αδυναμία να μην απαντήσουμε με θυμό σε οποιοδήποτε συνομιλητή μας, καθώς και μια διαρκή αίσθηση του ανικανοποίητου. Αυτό οδηγεί σε μόνιμες «κακές σχέσεις» με το περιβάλλον μας και οι συγκρούσεις είναι από συχνές ως καθημερινές. Ενώ η δυσθυμία δεν παρουσιάζει βαριά συμπτώματα, είναι χρόνια μορφή κατάθλιψης.

Μια άλλη μορφή τέτοιας κατάθλιψης είναι το χρόνιο Άγχος. Παραπάνω από συχνά σε άτομα με χρόνιο άγχος ή κάποια μορφή Αγχώδους Διαταραχής συνυπάρχει η κατάθλιψη. Δεν γίνεται όμως αντιληπτή παρά μόνο σαν μια μόνιμη δυσαρέσκεια για πολλά πράγματα γύρω μας. Εκείνο που γίνεται αντιληπτό είναι το στρες που μας διακατέχει καθημερινά ακόμα και στις πιο απλές δραστηριότητές μας.

Μια Τρίτη μορφή τέτοιας κατάθλιψης είναι η Άτυπη Κατάθλιψη. Ο ξένος όρος αυτής της μορφής κατάθλιψης είναι masked depression, ακριβώς επειδή «κρύβεται» ως κατάθλιψη πίσω από γενικά συμπτώματα άλλων ασθενειών, κυρίως οργανικών. Παρουσιάζονται συμπτώματα σωματικά κυρίως στο γαστρεντερικό ή και κεφαλαλγίες που δεν συνοδεύονται από το αίσθημα λύπης του κλασικού τύπου κατάθλιψης.

 

Σε κάθε περίπτωση από τις παραπάνω καλό είναι να επισκεφτούμε έναν ειδικό ψυχολόγο της επιλογής μας, ώστε να ξεπεράσουμε όποια από τα παραπάνω εκφράζουμε και να γίνουμε περισσότερο λειτουργικοί για εμάς τους ίδιους αλλά και το περιβάλλον μας.

 

©www.mersinias.gr

 

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 11 Φεβρουαρίου 2019 15:52