Η Ψυχολογία της Σύγχρονης Διαφήμισης

 

Στην πορεία της η διαφήμιση πέρασε από αρκετά στάδια για το τι γίνεται ελκυστικό στον καταναλωτή. Στα προηγούμενα χρόνια αρκούσε η εντύπωση της εικόνας για να πουλήσει ένα προιόν. Ένας σταρ της οθόνης φορώντας το συγκεκριμένο ρολόι ή πίνοντας τον συγκεκριμένο ποτό έφτανε για να αυξήσει κατακόρυφα τις πωλήσεις τον εν λόγω προϊόντος.

Στην σύγχρονη διαφήμιση τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Πλέον δεν αρκεί η εικόνα ως «μήνυμα» πώλησης. Έτσι οι διαφημιστές αναζητούν νέους δρόμους επικοινωνίας με το ευρύ αγοραστικό κοινό , κυριότερος των οποίων είναι η επαφή με τον ψυχισμό του ατόμου και η μετάδοση μηνυμάτων μη άμεσα αντιληπτών, συνήθως υποσυνείδητων. Αυτό γεννά την ψυχολογία της διαφήμισης στην οποία ......

στηρίζονται όλες οι μεγάλες διαφημιστικές εταιρίες παγκοσμίως , και τα πιο σύγχρονα «ευρήματα» αυτής είναι:

· Το ακριβότερο προιόν είναι πιο «απειλητικό» μεν αλλά δίνει μεγαλύτερη ευχαρίστηση στον αγοραστή καταστώντας τον «ξεχωριστό». Με απλά λόγια μας αρέσει να πληρώνουμε

· Η εικόνα δεν φτάνει. Πρέπει να υπάρχει σωστή δόση αγωνίας στο διαφημιστικό μήνυμα και δεν είναι κακό να αγγίζει και τον φόβο του καταναλωτή.

· Η σύγχρονη διαφήμιση δεν αναζητά την τελειότητα. Ο καταναλωτής σήμερα ψάχνει το φυσικό περισσότερο από το τέλειο.

· Η απλή εμφάνιση προϊόντων σε ταινίες δεν αποδίδει στην κατανάλωση. Θα πρέπει το προιόν να έχει διαδραστική συμμετοχή στην εξέλιξη της υπόθεσης στην ταινία.

· Το σύγχρονο ζητούμενο στην διαφήμιση είναι η συμμετοχή των περισσότερων αισθήσεων του ατόμου αν είναι δυνατόν και ταυτόχρονα.

· Μηχανικοί ήχοι προερχόμενοι από μηχανήματα ευρέως καθημερινής χρήσης πχ ξυριστική μηχανή, έχουν εκτοπίσει τους φυσικούς ήχους πχ σκύλος στην αποδοχή των καταναλωτών.

· Η απόλυτη καθαριότητα, το αψεγάδιαστο περιβάλλον και γενικά η «πλαστική» εικόνα δεν κερδίζουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών για την αγορά του προϊόντος.

· Το προιόν πρέπει να αντέχει στον κατακερματισμό του. Δηλαδή σε όσες συσκευασίες κι αν παρέχεται πρέπει να είναι το ίδιο αναγνωρίσιμο σε όλες. Πχ coke cola

· Η εικόνα προϊόντος που θα καθιερωθεί στον καταναλωτή έχει ίση δύναμη με θρησκευτική παράσταση στο μυαλό του.

 

©www.mersinias.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 11 Φεβρουαρίου 2019 15:53