Σημάδια ότι χρειάζεσαι την βοήθεια Ψυχολόγου

 Μπορεί να έχεις νοιώσει ήδη ότι χρειάζεσαι την βοήθεια ψυχολόγου, αλλά δύο κυρίαρχα στερεότυπα σε εμπόδισαν ως τώρα, από το να το κάνεις πράξη: «μόνο οι τρελοί πάνε σε ψυχολόγο» & «είμαι τόσο αδύναμος κι ανίκανος για να ζητήσω βοήθεια ειδικού για την ζωή μου;». Δύο στερεότυπα που σαφώς δεν ισχύουν , αλλά έχουν δημιουργήσει αυτά το ιδιόρρυθμο στίγμα περί της ψυχολογικής υποστήριξης, και τα οποία πέραν όλων των άλλων και κακό θα σου κάνουν αφού θα παρατείνουν το διάστημα που παλεύεις με το πρόβλημα χωρίς βοήθεια κι αυτό θα μεγαλώσει το διάστημα της μετέπειτα θεραπείας σου. Είναι παγκοσμίως παραδεκτό πλέον, ότι όσο πιο γρήγορα λάβει κάποιος επαγγελματική βοήθεια σε κάποιο ψυχολογικό θέμα, τόσο πιο εύκολο θα είναι για τον ίδιο να ξεπεράσει το πρόβλημα.

Στην περίπτωση που δεν έχεις νοιώσει την παραπάνω ανάγκη , αλλά νοιώθεις παρόλα αυτά ότι κάτι δεν πάει καλά στην ζωή σου και σε σένα, υπάρχουν συγκεκριμένα σημάδια που θα σου δείξουν αν όντως χρειάζεσαι την βοήθεια ψυχολόγου. Ας δούμε τα ποιο ενδεικτικά:

  • Υποφέρω από ένα γεγονός που έγινε και σκέφτομαι συνέχεια. Είναι ένα δυνατό σημάδι ότι κάτι υπήρξε στην ζωή σου ιδιαίτερα στρεσσογόνο και δεν θα μπορέσεις να το ξεπεράσεις από μόνος σου παρόλο που η αντίληψη όλων είναι ότι «με τον καιρό θα περάσει».
  • Νοιώθω τα πάντα σε υπερβολικό βαθμό. Είναι ένας προάγγελος ότι αδυνατείς να διαχειριστείς τα συναισθήματά σου, και κάποιο ψυχολογικό πρόβλημα υποβόσκει. Είναι συχνό αυτό να σε οδηγήσει σε διαρκή ανησυχία ή ακόμα και κρίσεις πανικού οδηγώντας σε έτσι να αποφεύγεις πράγματα
  • Έχω καθημερινά σχεδόν πονοκεφάλους ή στομαχόπονο. Οι έρευνες παγκοσμίως, έχουν αποδείξει ότι το έντονο στρες σχετίζεται άμεσα με σωματικές αντιδράσεις μας. (Αποκλείοντας φυσικά αρχικά κάθε οργανική αιτία με τις κατάλληλες εξετάσεις, πριν αρχίσουμε την ψυχοθεραπεία).
  • Έχουν αλλάξει οι συνήθειες μου. Πράγματα που σε ευχαριστούσαν, πλέον δεν σ ευχαριστούν. Ή όλα δείχνουν χωρίς ουσία και ευχαρίστηση για σένα.
  • Έντονη διαρκή κούραση. Ακόμα κι όταν δεν κάνεις τίποτα. Ή χαμηλή σου απόδοση στην δουλειά ή και σε προσωπικές σου δραστηριότητες που πριν δεν σε κούραζαν καθόλου
  • Χρησιμοποιώ υποκατάστατα ή φάρμακα για να  ανταπεξέλθω. Εάν πλέον : μπορείς πχ να κάνεις τις καθημερινές σου υποχρεώσεις μόνο με την χρήση κάποιου ηρεμιστικού  , ή αισθάνεσαι όμορφα μόνο κατόπιν φαγητού η ποτού, αυτά είναι ένα ισχυρό σημάδι ότι κάτι πάει λάθος στην διαχείριση των συναισθημάτων σου στην καθημερινότητά σου.

Μην αφήνεις το στίγμα από τα στερεότυπα να επηρεάζει την ζωή σου. Να θυμάσαι ότι πρόκειται για την δική σου ζωή. Μόνο

©www.mersinias.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 11 Φεβρουαρίου 2019 18:01