Δίδαξε στον εαυτό σου την υπομονή

Κατηγορία ΑΠΟΨΕΙΣ

Αντίθετα με ότι οι περισσότεροι πιστεύουν, ο ανυπόμονος άνθρωπος δεν υποφέρει από την αναμονή, αλλά από την αβεβαιότητα. Δεν είναι δηλαδή ο χρόνος το πρόβλημα αλλά η ανασφάλεια για την εξέλιξη που φέρνει την ψυχολογική δυσφορία. Η εκμάθηση στην βελτίωση της υπομονής , κινείται ουσιαστικά σε 3 άξονες: στην ανάλυση των σκέψεων που έχουμε κατά την αναμονή, στην εξάσκηση της επιμήκυνσης της και στην επιβράβευση για κάθε επιτυχή αναμονή.

Οι σκέψεις που έχουμε κατά την αναμονή είναι αποθαρρυντικές για την βελτίωση της. Κι αυτό συμβαίνει γιατί στην προσπάθεια μας να καλύψουμε κάθε δυνατό σενάριο ώστε να είμαστε πιο προετοιμασμένοι, αγχωνόμαστε περισσότερο. Κι όσο μεγαλώνει το άγχος, η υπομονή χάνεται. Η ανάλυση λοιπόν των σκέψεων , μπορεί να οδηγήσει στην μετατροπή τους σε λειτουργικότερες...

Στην εξάσκηση της επιμήκυνσης βασικό στοιχείο είναι να την ξεκινήσετε από τα απλά πράγματα κι όχι από τις υποχρεώσεις σας. Εξασκηθείτε σε μια ταινία στην οποία βιάζεστε να δείτε την εξέλιξη , ή σε κάτι που σας διηγείται ένας φίλος σας, ακούστε με προσοχή μην βιάζεστε να θέσετε ερωτήσεις για την κατάληξη. Όταν καταφέρετε αυτό σε κάποιο βαθμό , τότε περάστε και στην εξάσκηση σε σημαντικότερα θέματα της ζωής σας όπως η εργασία σας για παράδειγμα.

Τέλος , αν θέλετε να μένει πιστός ο εαυτός σας στον βαθμό υπομονής που μαθαίνει, επιβραβεύστε τον. Κάθε φορά που πετυχαίνει να περιμένει με επιτυχία , δώστε μια ανταμοιβή όπως μια αγορά που θέλετε, μια διασκέδαση που σας αρέσει.

Το βασικότερο όλων είναι να μάθετε στον εαυτό σας ότι η αναμονή δεν είναι μια κατάσταση τιμωρίας, όπως σίγουρα βιώνει τις περισσότερες φορές, αλλά μια κατάσταση επιβράβευσης προς κάποιο καλύτερο αποτέλεσμα.

Μερσινιάς Θωμάς, TEDx speaker, Κλινικός Ψυχολόγος

©www.mersinias.gr

Πηγές:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34182343/

https://europepmc.org/article/med/34182343