Εκπαιδευτική Καταπίεση

Η ζωή ενός σύγχρονου έφηβου, ξεκινάει νωρίς το πρωί και τελειώνει αργά το βράδυ λόγω διαβάσματος και εκπαιδευτικών υποχρεώσεων. Καθημερινή ενασχόληση στο σχολείο, στο φροντιστήριο, σε επιπλέον ιδιαίτερα συν κάποια επιπλέον ενασχόληση με κάποιο άθλημα ή κάποιο μουσικό όργανο. Προσωπικός χρόνος μηδενικός για να πετύχει τους στόχους του (που πολλές φορές είναι δικοί μας στόχοι κι όχι δικοί του). Γονείς που ξοδεύονται κυνηγώντας για το καλό του παιδιού μια πρωτιά ακαθόριστη αφού ακόμα και η εισαγωγή σε ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα εξαρτάται από την αποτυχία των υπολοίπων συμμετεχόντων κι όχι από την προσπάθεια του ίδιου του παιδιού.

Επιπλέον η μη σταθερή διάθεση που είναι χαρακτηριστικό της εφηβείας, εμποδίζει τον σύγχρονο πολυάσχολο γονιό από την αναγνώριση συμπτωμάτων κατάθλιψης στο παιδί.

Δυο πρόσφατες έρευνες του πανεπιστημίου Αθηνών παρουσίασαν....

ανησυχητικά αποτελέσματα για τους έφηβους στην Ελλάδα: ένας στους τέσσερις παρουσιάζει συμπτώματα κατάθλιψης που μπορούν να αποτελέσουν κίνδυνο για την μετέπειτα ενήλικη ζωή του, και η 2η έρευνα παρουσίασε ότι την τελευταία 20ετία έχει διπλασιαστεί ο αριθμός αυτοκτονιών εφήβων.

Ένα επιπλέον πρόβλημα που προκύπτει από αυτήν την μορφή ζωής του εφήβου είναι ότι δεν περνά ομαλά στην ενηλικίωση , πολύ απλά γιατί δεν ζει την εφηβεία του, με αποτέλεσμα να «ενηλικιώνεται» πολύ μετά τα 18 με ότι συνεπάγεται αυτό για την κοινωνική του υπόσταση και τις σχέσεις του στο κοινωνικό σύνολο.

Μαγικές συνταγές και εύκολες λύσεις για τα παραπάνω δεν υπάρχουν. Ως γονείς υπάρχουν όμως μερικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε σε καθημερινή βάση:

· Να αφιερώνουμε καθημερινά έστω κι ελάχιστο χρόνο για να ακούσουμε τα παιδιά μας, σε ότι αυτά θέλουν να συζητήσουν

· Να ακούμε περισσότερο από ότι να μιλάμε οι ίδιοι. Μπορούμε να μάθουμε πολλά από έναν έφηβο και κυρίως τον τρόπο σκέψης του

· Να δίνουμε επιλογές στο παιδί μας να διαλέξει το ίδιο τα θέλω του και τα όνειρά του

· Στην άρνηση μας για κάτι να έχουμε επιχειρήματα. Η κατανόηση στο γιατί «όχι» είναι βασικό συστατικό της αποδοχής του «όχι» από τον έφηβο.

· Να του δίνουμε το δικαίωμα στην λάθος επιλογή. Το έχουμε όλοι μας.

©www.mersinias.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 11 Φεβρουαρίου 2019 11:50