Δημιουργώντας την ιδανική μάθηση

 

Τι θα ονομάζαμε πραγματικά ιδανική μάθηση;

Την ευρεία , σε βάθος , γρήγορη και πρακτικά εύκολη εκπαίδευση. Πράγματα που αποτελούν δύσκολους στόχους στην εποχή της εμπορικής ταχύτητας που είναι γεμάτη από τυπικούς και άτυπους περισπασμούς.

Ένας μέσος έφηβος για παράδειγμα σε περίοδο διακοπών μπορεί να καταναλώσει ως και 30 ώρες εβδομαδιαίως (κατά μέσο όρο) σε video games. Αν αυτός ο χρόνος ήταν για την επίτευξη δεξιοτήτων πραγματικών για τον ίδιο , τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά. Δυστυχώς όμως τα περισσότερα παιχνίδια δεν έχουν σαν κύρια κατεύθυνση την βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων.

Το ιδανικό όραμα της μάθησης στην εκπαίδευση περιλαμβάνει την αυτορρύθμιση της μάθησης (Schunk & Zimmerman , 2008) . Αυτό απλά και σε πρακτικό επίπεδο σημαίνει: οι μαθητές θέτουν τους δικούς τους μαθησιακούς στόχους, στοχεύουν στην βελτίωση των ερωτήσεων τους (κι όχι των απαντήσεων όπως τώρα συμβαίνει. Πριν δίνεις σωστές απαντήσεις πρέπει να μάθεις να κάνεις σωστές ερωτήσεις), να ανιχνεύουν τις αντιφάσεις , να αναζητούν σχετικές πηγές από μόνοι τους, και να οικοδομήσουν την προσωπική τους βαθιά γνώση.

Για να το επιτύχουν αυτό χρειάζεται πρώτα από όλα η ανάπτυξη των γνωστικών δεξιοτήτων τους και της κριτικής ικανότητας που πρέπει να αναπτύσσουμε στο κάθε παιδί ως κυρίαρχο ζητούμενο στον χαρακτήρα του από τα πρώτα κιόλας παιδικά χρόνια.

©www.mersinias.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 12 Φεβρουαρίου 2019 10:13