Φοιτητής-φοιτήτρια , μια νέα ζωή – προετοιμάστε τα παιδιά σωστά

 

Για κάποια παιδιά φέτος ξεκινά μια νέα Ζωή καθώς περάσανε σε κάποια σχολή και πλέον αρχίζει η φοιτητική τους ζωή. Πολλές φορές συμβαίνει να είναι κι αρκετά μακριά από το πατρικό σπίτι. Ακόμα και κοντά να είναι όμως ,που σημαίνει ότι ίσως συνεχιστεί η διαμονή τους σε αυτό, αυτό δεν σημαίνει ότι θα συνεχιστεί και η ζωή που είχαν ως τώρα, κι αυτό είναι κάτι που πρέπει πρώτα από όλους να αντιληφθεί ο γονιός.

Το κυριότερο σημείο σε όλο αυτό, είναι ότι η νέα αυτή περίοδος στην ζωή του παιδιού έρχεται αμέσως μετα από μια περίοδο έντονης επιτήρησης, φροντίδας, επιμέλειας και πιθανής πίεσης από τον γονιό , κι αν η μετάβαση για το παιδί σε ένα καθεστώς μεγαλύτερης ελευθερίας θα είναι όχι απλά εύκολη αλλά και επιθυμητή, για τον ίδιο τον γονιό είναι μια μετάβαση που μάλλον φαντάζει ακραία κι ανέφικτη. Κι αυτό είναι ένα θέμα που θα πρέπει να διαχειριστεί ο ίδιος άμεσα ώστε να αποφύγει εντάσεις, συγκρούσεις και ίσως και μια μεγάλη ρήξη με το παιδί.

Εάν αντιληφθεί όλα τα παραπάνω, θα διαπιστώσει απλά ότι δεν θα έχει πλέον τον καθημερινό έλεγχο του παιδιού κι αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό , αφού σημαίνει και μια «μεταφορά» υπευθυνότητας στο ίδιο το παιδί  που θα το βοηθήσει στην ωριμότητά του.

Βοηθητικά , θα πρέπει να υποστηρίξει το παιδί, όχι στο πεδίο της μάθησης που έκανε ως τώρα , αλλά στο κοινωνικό του πεδίο βοηθώντας το να αναπτύξει περαιτέρω τις κοινωνικές του δεξιότητες εκείνες , που θα το κάνουν να ανταπεξέλθει στην επικοινωνία του με το περιβάλλον του πανεπιστημίου και του νέου του τόπου διαμονής, στην διαχείριση μικρών καθημερινών προβλημάτων του σπιτιού, στα οικονομικά του και την ορθή τους διαχείριση και τέλος στην διαχείριση του χρόνου του, που θα αποτελέσει πολλές φορές πρόβλημα για το ίδιο σε όλη την διάρκεια της φοιτητικής ζωής.

Θα πρέπει πάντα να θυμάται ο κάθε γονιός ότι οι συναισθηματικοί δεσμοί  μας με το παιδί δεν μεταβάλλονται, απλά αλλάζουν οι τρόποι και η συχνότητα έκφρασής τους.

Καλή Ακαδημαϊκή Χρονιά σε όλους…

©www.mersinias.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 11 Φεβρουαρίου 2019 17:58